lørdag 28. mai 2011

Min lengste løpetur noensinne (fram til nå...)

Løp i dag rundt Maridalsvannet sammen med Kristian og Lars Martin med start og mål på Sagene. Hele løypa finner dere i kartet under (trykk på bildet for mer info):
Totalt ble løpeturen 18,5 km og vi brukte 1 time og 40 minutter. Det tilsvarer en fart på 5,27 min/km. Omregnet til marathondistansen, betyr det at med samme tempo ville vi brukt 3 timer og 47 min på marathon.

For egen del er dette mitt livs lengste løpetur til nå. Og jeg må si det ga mersmak! Foreløpig er det ingen tegn på at kroppen (knær, akilles, e.l.) ikke tålte det, og jeg hadde faktisk krefter igjen på slutten til en liten sluttspurt.

Som jeg har skrevet om tidligere her på blogen, så er et av høstens store mål Nordmarkstravern. For å kunne gjennomføre den med stil, trenger jeg en hel del lengre turer, noe jeg håper på vi får til.

1 kommentar: