fredag 13. mai 2011

Holmenkollstafetten: Siste statusrapport

I morgen er deg igjen dags for vårens store høydepunkt - Holmenkollstafetten. Det har vært noen færre fellestreninger i år enn i fjor, men jeg har likevel tro på at vi faktisk stiller med tidenes sterkeste 5summits lag. Flere rapporteres å ha trena bra i det siste, og noen nærmest garanterer at etappetider skal senkes.

En del av etappene på årets stafett er noe endra fra i fjor. Det gjelder ihvertfall etappe 10-13, og muligens også etappe 14. I tillegg er det én etappe som ikke er besatt enda. Dette gjør det noe vanskelig å tippe etappetider, men jeg har likevel gjort et forsøk i tabellen under:
Hvis vi klare å følge dette "skjemat", noe jeg tror er realistisk, så kommer vi inn på tida 1:03:43. Med de omleggingene som har vært gjort av løypa i år, så bør det være i nærheten av premie. For å få premie må man være blant de 30 beste i klassen Menn Bedrift. Jeg titta på startlista i stad i denne klassen, og den så sterkere ut enn på flere år, noe som da også betyr at det blir vanskeligere å få premiering. Jeg tror likevel at 5summits har en fair sjanse i år!

Ønsker til slutt alle 5summits'ere som skal løpe i morra LYKKE TIL!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar