tirsdag 24. mai 2011

Ryeløpet

Deltok i dag, sammen med Lars Martin, på Ryeløpet, som er et 5 km langt løp på Bygdøy. Løpet går på asfalt, grus og sti og er litt småkupert.

Tida mi ble i år 21:06. Jeg løp dette løpet også for to år sida. I dag var forholdene veldig fine, mens de for to år sida var noe dårligere pga bløtt underlag. Tida mi i 2009 var 22:11. Det betyr altså en forbedring på et drøyt minutt. Og selv om man korrigerer for bedre forhold i dag, er jeg likevel sikker på at det er en grei forbedring.

Lars Martin kom inn på 21:28. Jeg fikk en litt bedre start enn han, men han tok meg igjen etter en drøy kilometer. Deretter løp vi nærmest side om side fram til 3 km. Derfra og inn seg jeg sakte men sikkert i fra. For egen del følte jeg at jeg hadde en veldig god dag, og at jeg løp et tilnærmet optimalt løp. Tror ikke Lars Martin tenker helt det samme...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar