torsdag 1. april 2010

Løpetrening mot Holmenkollstafetten i gang


Holmenkollstafetten nærmer seg, og 5summits har som alltid mål om å forbedre seg fra i fjor og bli blant de 30 beste som får premie i klassen Menn Bedrift. Kaptein Helge har allerede dratt i gang fellestreninger, og selv om det var noe dårlig oppmøte på første trening forrige torsdag, regner vi med fullt trykk etter påske.

For egen del, vet de som har fulgt bloggen en stund at jeg har målsetting om å løpe 5. etappe på 3:25 eller raskere. For å få til det kreves langt mer løpetrening på forhånd enn tidligere år. I fjor hadde jeg min første løpetrening for året 22. april og totalt 5 løpetreninger før stafetten. Tida ble da 3:34.
I år hadde jeg min første løpetrening 20. mars, og har per 31. mars allerede 3 løpetreninger bak meg. Fram mot stafetten ser jeg for meg miniumum 2 løpetreninger i uka. Klarer jeg det, bør det være mulig å nå målet om 3:25.

For de som ikke har fått det med seg, så blir det altså fellestreninger hver torsdag fram mot stafetten. Nærmere info om oppmøtested og tid kommer på mail fra Kaptein Helge. Vi vil komme tilbake med oppdateringer fra fellestreningene her på bloggen ut over våren.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar