onsdag 20. mai 2009

Ring 4

Det er ingen OBIK i dag pga Kristi Himmelfartsdag i morgen.

Men jeg har fått til et par fine turer rundt Ring 4 (Maridalen - Hammeren - Bjørnholt - Kikkut - Sørkedalen - hjem) i det siste. Denne runden er rundt 5 mil og er trolig den mest brukte sykkeltreningsrunden i landet.

På lørdag sykla jeg sammen med brorsan. Det var første turen for året over 3 mil, og vi tok det stort sett rolig med noen innslag av fartslek. Merka det i låra mot slutten av turen.

I går sykla jeg sammen med to tidligere kollegaer, som begge er i veldig god form, og planen var kjøre på litt hardt. Vi la av gårde i et forrykende tempo opp bakken fra Nydalen og kjørte jevnt hard hele veien innover mot Kikkut. I bakkene etter Kikkut (opp mot toppen før neddkjøring mot Sørkedalen) gjorde vi et lite poeng av at vi skulle holde minst 20km/t hele veien i denne stigninga. Det klarte vi faktisk, noe som er prov på relativt god form. Jeg husker jeg prøvde på det samme på en lignende tur 22. mai i fjor, og da klarte jeg det ikke. Jeg kan vel ikke automatisk trekke den konklusjonen at jeg dermed er i bedre form i år enn i fjor, men jeg tror ihvertfall jeg ligger rundt fjorårets "skjema".

For dere som tenker at nå har Dobban satt bort løpeskoa for året og ikke kommer til å plukke dem fram igjen før i begynnelsen av mai neste år, så kan jeg informere om at jeg løp Sognsvann Rundt her om dagen på 13:08. Fjorårsbeste var 13:00 og personbeste er 12:51. Neste store løpemål er et jobb-mesterskap rundt Sognsvann 3. juni. Da satser jeg på å sette ny rekord. Målet er under 12:45.

1 kommentar:

  1. Dobban, seriös blogg det här. allt för seriös. Blir inga damer på detta. Vill höra mer om dina eskapader i Oslos uteliv. Sprit, droger och damer - det är sånt som säjer:)

    M

    SvarSlett