søndag 3. mai 2009

Personlige målsetninger for Holmenkollstafetten

Jeg skal som vanlig løpe etappe 5 på Holmenkollstafetten for 5summits i år. Etappen er 1035m lang, relativt kupert og går fra Forskningsparken til Vinderen.

Tidene mine de fire gangene jeg har løpt den har vært:
År Tid
2005 3:33
2006 3:34
2007 3:39
2008 3:33

Det var deilig å snu den negative trenden i fjor :-).

Legger ved en skjermbilde som viser pulsen min på denne etappen i fjor:

Som dere ser, så tok det ikke ikke lang tid før pulsen stabiliserte seg mellom 175 og180, dvs mellom 91% og 93% av makspuls. Snittpulsen på etappen ble 175. Følte løpsopplegget da var tilnærmet optimalt.

Målsetningen min for for i år er å komme under 3:30. Det skal nok holde hardt, siden jeg har vært noe hemmet av et vondt kne i oppkjøringen. Men det kan likevel være innen rekkevidde. I fjor hadde jeg 5 løpeøkter før stafetten, hvorav 4 var kvalitetsøkter. I år blir det kun 4 økter, men alle av høy kvalitet. Med maks klaff kan defor 3:30 faktisk være innen rekkevidde, men jeg føler det er stor usikkerhet rundt hva tiden vil bli...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar