tirsdag 3. august 2010

Grenserittet nærmer seg


Når denne posten publiseres er jeg på fjelltur i Jotunheien. Posten er altså skrevet før jeg dro på fjellet. Grenserittet er bare få dager unna, og for meg blir altså oppladninga til rittet 5 dager i fjellet. Er litt usikker på hvordan det vil slå ut på formen. Jeg er jo i fysisk aktivitet disse dagene, men bruker musklene på en annen måte enn når man sykler. Og sykling har det desverre blitt altfor lite av i det siste.

Den siste måneden før rittet, altså fra og med 7. juli og fram til Grenserittet, har jeg bare vært ute på 3 sykkeløkter, totalt 8,5 mil. Det er litt for tynt til å kunne ha de helt store ambisjonene. Målet er selvsagt å gjøre det bedre enn i fjor, altså bedre enn 2:55. Dette mener jeg likevel er innen rekkevidde på en god dag. Farrisrunden i år viste noe bedre form enn Farrisrunden i fjor. Ellers har formtilbakemeldingene på treningene i sommer vært noe varierende. På tempodrag på racersykkel i Maridalen har jeg i år syklet helt opp mot det beste jeg har gjort noensinne. På bakkedrag med offroaden har imidlertid resultatene vært noe svakere.

I Birken snakkes det ofte mye om å ta "merket". I Grenserittet er det bestikk som gjelder. Dette deles ut til de 25% beste i hver aldersklasse. Og uansett hvor dårlig dagsform jeg evt. måtte være i, så burde bestikket være easy match. Det året jeg ikke klarer bestikk i Grenserittet, må drastiske tiltak iverksettes...

Ellers er det veldig mange sarpinger som skal sykle Grenserittet i år. Tage, Bjørn Tore og Lars Martin stiller alle i pulje 1. Jeg har ikke hørt siste statusrapport fra Tage og Bjørn Tore, men jeg regner med at de er i kanonform og vil levere tider under 2:40. Lars Martin bør vel også klare under 2:50.

Ellers bør Per Åge kunne komme godt under 3 timer hvis han får ordnet seg ordentlig seeding. Kabo bør pent klare bestikk med tid ned mot 3:00. Kristian Sten har sjans på bestikk på en god dag, mens Thomas, Svein Gunnar, Marcello, Anders, Helge med flere er jeg mer usikker på form og ambisjoner.

Jeg benytter ihvertfall anledningen til å ønske alle lesere av bloggen som skal sykle Grenserittet LYKKE TIL!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar