onsdag 26. mai 2010

Statusoppdatering Trondheim - Oslo


Som flere av dere sikkert allerede vet, så skal et lag fra 5summits sykle Trondheim - Oslo i år. Kaptein på laget, Lars Morten S-K, har på oppfordring fra Dobbans blog skrevet en liten statusrapport fra satsinga, som jeg har limt inn under her:

Har blitt spurt om å skrive noen velvalgte ord om hvordan status er for styrkeprøvengjengen.
Pliktoppfyllende som jeg er kommer det her et kort resyme.

Vi er per dags dato 5 staute karer som er påmeldt. Disse er: Lars Morten S-K (Sarpsborg), Alexander L (Hurdal), Even B (Hurdal), Håvard A (Oslo) og Kristian S (Oslo). I tillegg ligger Jon Erik G (Sarpsborg) i hardtrening. Han usikker på formen og ser an utviklingen før han melder seg på. Vi krysser fingerne for Jon Erik.

For min egen del kom jeg dårlig ut med forberedelsene da jeg røyk leddbåndet i kneet tidlig i mars-måned. Ble 5 uker med skinne på beinet, og dermed 5 uker uten sykkeltrening. Greit å ha noe å skylde på når jeg blir frakjørt i Heimdalsbakken:-).
Etter at jeg kom igang på sykkel har jeg iallfall følt en jevn progresjon og kjenner at formen begynner å bedre seg. Allikevel glad det er 1 mnd til start.

Av de to fellesturene vi har hatt, har vi ennå ikke vært alle mann alle tilstede. Sikkert ikke helt gunstig, men ikke så mye å få gjort med det.
Den første turen forekom sent i april i øsende regn og fire grader. Guffen tur, men sikkert en grei erfaring å ha med seg. Turen ble åtte mil og snittfarten har jeg fortrengt.

Den andre turen fant sted 22.mai med utgangspunkt fra Moss. Når en mør gjeng retunerte til Moss noen timer senere hadde vi tilbakelagt 16 mil med en snittfart på 28.5km/t. Vi slet med å få rulla til å fungere de første mila, men synes dette ble noe bedre etterhvert. De siste mila mot Moss tror jeg Team Sky ville sett ut som amatører sammenlignet med oss.

Alt i alt synes jeg vi er en god gruppe som virker ganske jevne, med Kristian et lite hestehode foran. (Foreløpig:-)
Gutta er treningsvillige til tusen og fulle av ungdommelig pågangsmot, så motivasjonen er det iallefall ikke noe å si på.
Bør nevnes at det kunn er undertegnede som har noen som helst ritterfaring, så jeg synes det står respekt av gjengen å starte med Styrkeprøven.
Neste og antagelig siste fellestur blir 13.juni. Satser da på 20 mil og at rulla sitter som et skudd.

Når det gjelder målsetting, gikk vi høyt ut i februar-måned og proklamerte 18 timer. Merker at denne målsettingen begynner å tynge mine skuldre, og innser vel at dette kan bli vanskelig. Men vi satser på vind i ryggen, stål i låra og en stor gruppe å gjemme oss bak. Så får gjøre opp status i Oslo.

Meget betryggende er det iallfall at vi har et meget kompetente par i følgebilen. Torkell D og Martin H har sagt seg villig til å følge oss den lange veien hjem. Torkell har gjennomført Trondheim-Oslo uttallige ganger og regnes den dag idag som den sterkeste rytteren som noen gang har deltatt i Ryes ekspressgruppe. Når det gjelder Martin H er han et ubeskrevet blad i sykkelsammenheng, men som aktivt kormedlem og med en gullstrupe av rang tenker jeg han kommer til å heie oss opp de bratteste bakker. Vi er med andre ord i trygge hender.

Da er det bare å krysse fingerne for en fin tur og en god opplevelse.

Hilsen
Lars Morten S-K


Vi takker for en kjempefin oppdatering og ønsker gutta lykke til med de siste forberedelsene og selve rittet. Det virker som gutta har motivasjonen og driven som skal til for å klare dette med stil! Vi håper på en siste oppdaering fra gutta rett i forkant av rittet.

Som Lars Morten nevner, skal undertegnede kjøre følgebil, noe jeg gleder meg veldig til. Og i den forbindelse vil vi selvfølgelig tilby live-oppdatering underveis fra rittet her på bloggen. Resten som står om meg i statusoppdateringen må taes med en STOR klype salt...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar