onsdag 29. september 2010

VM i sykling

I natt startet VM i sykling i Melbourne i Australia med tempo for U23. Natt til søndag avgjøres mesterskapets høydepunkt; mennenes fellesstart. Starten går kl 10 søndag morgen lokal tid, dvs. kl 02 på natta norsk tid. Distansen er 262,7 km, så det betyr vel målgang etter drøye 6 timer.

Norge har tre ryttere med på fellesstarten, Edvald Boasson Hagen, Thor Hushovd og Alexander Kristoff. I følge bookmakerne (Unibet) er følgende ryttere favoritter:

Jeg må si jeg ble litt overrasket over at Edvald hadde så lav odds. Jeg frykter at Edvald ikke holder distansen. Thor sin odds derimot syns jeg absolutt er spillbar. Jeg satte derfor 100kr på Thor og krysser fingrene! Hva tenker dere?

7 kommentarer:

  1. Ser man styrkeforhold rytter for rytter er jeg enig i at Thor Hushovd er en av de aller største favorittene. Problemet for Hushovd er at Norge kunn har tre rytter. De store lagene som Italia, Spania, Belgia og Australia kan spille ut løytnantene sine, mens kapteinene sitter rolig i hovedfeltet. Da blir valget vanskelig for små lag som Norge. Skal man hive seg med de nest beste, eller sitte på hjul til de antatt favorittene. Tror fort det siste kan skje. Tror seieren vil stå mellom 6-7 løytnanter og tipper Giovanni Visconti som vinner! Den så dere ikke komme:-).
    Håper jeg tar feil og at Hushovd og Boasson gjør mitt tips til skamme.

    Lars Morten

    SvarSlett
  2. Godt poeng! Det er absolutt et mulig scenario, det du beskriver. Hva er oddsen på Visconti??

    Men tror du alle de store lagene virkelig vil klare å få med en løytnant i et slikt brudd? Hvis ikke, vil jo de lagene som har med en mann, gjøre alt for å kjøre dem inn.

    Uansett, Italia og Spania har selvfølgelig mange flere kort å spille på enn Norge. Men hvis både Edvald og Thor er igjen når det nærmer seg slutten, kan det bli morro!

    SvarSlett
  3. Har ikke sjekket oddsen på Visconti, men regner med at man kan få tilbake en pen slump med penger.
    Skal vel kanskje mye til at alle storlagene får med en løytnant i brudd, - det får tiden vise:-)
    Kan uansett ikke endre mitt tips nå. Bordet fanger.

    Lars Morten

    SvarSlett
  4. Noe litt utenfor tema:
    Som Norges eneste Astana-fan må jeg si at jeg er sjokkert over påstandene om at Contador har brukt doping!
    Jeg stoler 100% på ham når han sier at det må ha vært noe i maten...

    Kristian

    SvarSlett
  5. Hehe. Trodde ikke du leste sportsidene Stensgård!
    For meg blir det sånn at når kapteinen til Astana blir tatt for doping, mistenker jeg fort hele laget. Mistanken faller også på de som i hele tatt måtte eie en Astana-drakt:-)

    Hva tror du Dobbe? Har Contador spist en skikkelig astma-biff som han bedyrer, eller er han nok et dophue fra Spania?

    Lars Morten

    SvarSlett
  6. He he, jeg støtter Lars Morten, jeg mistenker alle som er i besittelse av en Astana-drakt ;-).

    Jeg har ikke satt meg veldig godt inn i Contador-saken, men i utgangspunktet har jeg fint liten tro på (bort)forklaringa til hans. Desverre...

    Oddsen på Visconti var i går 45.

    SvarSlett
  7. Sinnsykt deilig Thor Hushovd!!
    Det var verdt en søvnløs natt.

    God natt/god morgen

    Lars Morten

    SvarSlett