lørdag 6. mars 2010

Svømmetrening


Som nevnt tidligere her på bloggen, så skal jeg være med på Oslo Triathlon i år. Og selv om jeg er temmelig dårlig til å løpe, er det likevel svømmingen som per dags dato er min desidert svakeste øvelse. Så det må det gjøres noe med!!

På onsdag var jeg derfor en tur i Tøyenbadet. Det er første gang jeg treningssvømmer i basseng på minst 5 år. Og det merktes... Jeg ble veldig fort sliten, og tok gjerne pause etter hver lengde (dvs. hver 50. meter). Jeg prøvde å svømme mest mulig crawl, men ble veldig fort sliten i armene, så det ble derfor en hel del bryst også.

Målet på triathlonen er å crawle hele distansen. Det sparer bena tid syklinga og løpinga, samtidig som det i utgangspunktet bør gå fortere. Men skal jeg klare 1500m crawl i ett strekk, har jeg mye trening foran meg. Satser derfor på å få til minst ei svømmeøkt i basseng per 14. dag framover. Og når sommeren kommer bør det være mulig å få til hyppigere økter i f.eks. Sognsvann.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar