søndag 19. juli 2009

Grenserittet nærmer seg...

Det er nå under to uker igjen til Grenserittet, og jeg var ute en tur på raceren sammen med Bjørn Tore og Tage for et par dager siden og fikk testet både egen form og formen til Sarpegutta.

Og tilbakemeldingene var vel som forventet: Tage har trena veldig bra i det siste og hadde voldsomt trykk i bena opp festningsbakken ved Halden og på dragene hjem over Rokkesletta. Bjørn Tore har også klart å beholde formen bra gjennom sommeren og kommer garantert til å være i superform til Grenserittet. Begge disse gutta bør ha gode muligheter til å sykle under 2:40 på en god dag.

For egen del føler jeg at Russlandsoppholdet har satt sykkelformen noe tilbake. Men jeg har allerede hatt et par gode sykkeløkter etter at jeg kom hjem, og jeg har håper på å kunne trylle fram en liten formtopp til 1. august. Men det er likevel helt urealistist for meg å ta opp kampen mot BT og Tage. Gutta der er i mye bedre form enn meg i år, og jeg må bare fristille meg fra tidene deres og fokusere på eget ritt. Gitt at forholdene er tilsvarende som i fjor, så er målet mitt for Grenserittet i år er å komme inn under 2:50.

Ellers kan jeg også rapportere om at Lars Martin har trena bra i sommer. Han har som målsetning å komme inn under 3 timer. Spør du meg, så tror jeg det er noe beskjedent, og jeg tror han fort kan komme til å slå meg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar