søndag 14. juni 2009

Farrisrunden oppsummert


Det ble en tung runde rundt Farrisvannet for meg på lørdag. Bjørn Tore og Tage derimot imponerte stort og kom inn på meget gode tider. Lars Martin sykla også veldig bra og lå godt an helt til han fikk en punktering.

Tidene ble som følger (2008 i parentes):

Bjørn Tore: 02:35:18 (02:46:31)
Tage: 02:43:04 (-)
Dobban: 02:49:49 (02:42:53)
Lars Martin 02:53:44 ( 02:53:31)

Vil gratulere Bjørn Tore med seieren i denne prestisjetunge interne konkurransen og med en MEGET god tid!!
Tar også av meg hatten for Tage, som har hatt en fantastisk formutvikling denne våren!

For egen del er jeg selvsagt noe skuffa over tida. Jeg hadde som mål å komme inn rundt samme tid som i fjor, men endte opp 7 minutter bak. Jeg følte jeg hadde en dårlig dag, var dau i kroppen og fikk tidlig kjenning med kramper, og den siste mila hemma disse krampene meg ganske mye. Jeg er likevel fornøyd med måten jeg gjennomfører rittet på. Jeg hadde virkelig noen tunge perioder underveis, men klarte å løfte meg igjen, og kom til slutt inn på en anstendig(?) tid. Har ikke sett noen mellomtider enda, men jeg vil anta at jeg (som vanlig) avanserer plasseringsmessig mot slutten av rittet til tross for problemer med kramper.

Neste store ritt blir Grenserittet 1. august. På det rittet har jeg selvsagt som mål å redusere/utligne avstanden til Bjørn Tore og Tage. Ønsker også å forbedre tida mi fra i fjor. Og for å få til dette så må jeg rett og slett gå i meg selv og innse at jeg må trene bedre og hardere. Det må bli slutt på frøkentreninga... Og det skal det bli!!

Ps. Ser at arrangøren har lagt ut et bilde tatt av Bjørn Tore rett etter målgang. Bildet finner dere her.

3 kommentarer:

  1. Nice catch av fotografen, men dette er bildet av tore bjørn. Dessverre skjer den misforståelsen litt for ofte....:)

    SvarSlett
  2. Jeg kan bekrefte at bildet det er linket til er av meg, og det er tatt akkurat i det øyeblikket jeg fikk beskjed om at jeg var plukket ut til dopingtest!!!

    TB

    SvarSlett
  3. Det du glemmer å nevne Torkell er at bakhjulet ditt subbet mot bremsen halve løpet! Blir ikke god tid av sånt!!!

    For min del har jeg rukket å gå gjennom løpet og kommet frem til dette:
    Jeg kan nok virke litt "bråkjekk" når jeg skriver dette, men jeg er ikke helt førnøyd. Tatt treningsmengden i betraktning, er vel tiden jeg brukte ikke så halvgal, men å sprekke slik jeg gjorde etter en time har ikke noe med toppidrett å gjøre. Det var heller ikke mye toppidrettspreg over "reisefølget" mitt den siste 1,5 timen :-) Jeg er i dag fullt motivert til å gjøre sterkere fra meg i Grenserittet og jeg skal faenimeg tråkke kjeden av den jævla sykkelen de neste 7-8 ukene.

    Tage

    SvarSlett