fredag 28. august 2009

Birken og siste OBIK-terrengsykkelkarusell


Som tidligere nevnt, så blir det ikke Birken på meg i år. Eneste representant fra 5summits i år er Lars Morten. Prestasjonen hans på Grenserittet tyder på at merket bør være innen rekkevidde. Vi ønsker Lars Morten lykke til!

Litt i skyggen av Oslo Grand Prix var det også siste ritt i OBIK-terrengsykkelkarusellen forrige onsdag. Dette ble også brukt som sykkelmesterskap på jobben min. Alle fra jobben stilte i egen pulje og vi syklet fire runder. Det var på forhånd ganske klart at denne konkurransen ville stå mellom fire mann, hvorav jeg var dem.

Jeg la meg i annenposisjon ut fra start og følte første runde gikk veldig greit. Alle de fire forhåndsfavorittene lå samlet. På slutten av andre runde prøvde jeg meg på et lite rykk. Jeg fikk med meg en mann og ristet av to. Dette så ganske lovende ut. Men midt ut på 3. runden går jeg i bakken i en sving. Jeg kommer meg opp på sykkelen igjen, men har kanskje tapt 20 sek og lå da på tredje plass. Men fram til runding har jeg klart å sykle meg opp i ryggen på lederen igjen. Følte meg fortsatt fin i bena. Men på 4. runden så går jeg i bakken igjen, på samme sted som på forrige runden. Utrolig amatørmessig! Men nok en gang er jeg raskt opp på sykkelen igjen, og klarer å sykle meg opp i rygg på leder i løpet av ett minutt. Vi går da inn i bakkene på runden, og jeg bare tenker på hvor jeg skal sette inn støtet, da kjedet mitt hopper innafor frikransen og kjiler seg fast. Utrolig kjedelig! Jeg tapte opp mot et minutt, og vinnersjansens forsvant selvfølgelig. Jeg ble også passert av to til, og lå på 4. plass da jeg kom meg på sykkelen. Klarte imidlertid å passere én mann og endte til slutt på 3. plass.

Kort oppsummert så var det utrolig surt å miste muligheten for å kjempe om seieren pga teknisk trøbbel, men jeg er samtidig ganske overbevist om at grunnen til at kjedet hoppa innafor frikransen, var at giret hadde fått seg et par trøkker de gangene jeg hadde vært nede i bakken. Og det kan jeg bare takke meg selv for. Men det positive etter denne konkurransen var at kneet fungerte bra igjen og at jeg følte meg veldig lett og fin i kroppen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar