torsdag 3. juni 2010

Årets første ritt nærmer seg


Nå nærmer det seg årets første sykkelritt for min del . Allerede onsdag til uka er det sykkelmesterskap på jobben. Der skal det sykles fire runder i en rundløype på 3,3 km i kupert terreng. Jeg håper på å kunne hevde meg helt i toppen, men det er mange sterke syklister med, så det kan bli et hardt oppgjør.

Ellers er årets første "ordentlige" ritt Farrisrunden lørdag 12. juni. Det blir tredje året jeg sykler dette rittet. Selv om det "bare" er 70 km, er det et et veldig tøft ritt med noen skikkelig lange, seige bakker siste halvdel. Mot slutten pleier alltid krampene å komme...
I fjor sykla jeg på 2:49:49 og i forfjor på 2:42:53. Det er alltid litt spennende med hvordan formen er før årets første ritt, men jeg har ihvertfall som målsetning å slå tida fra i fjor. Det har jeg også god tro på at jeg vil klare.

Ellers stiller både Tage og Lars Martin til start på Farrisrunden. Tage er som kjent i kanonform i år, og vil på en god dag kunne komme godt under 2:30. Lars Martin er også i fin form om dagen. Han bruker Raumerrittet nå i helga som et oppkjøringsritt og vil sikkert få en fin formboost av det. Så kampen mellom meg og Lars Martin kan bli jevn kamp helt inn til mållinjen.

Var ellers ute på en veldig fin tur i dag. Sykla en runde rundt Movatn og Kikkut sammen 6 andre i nydelig vær. Vi sykle ca 60 km, og tempoet var noe varierende med bånn gass i noen korte drag underveis. Detaljer om turen finner dere her.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar